Ako predať komerčnú nehnuteľnosť?
Predaj komerčných nehnuteľností môže byť pomerne lukratívny. Či už máte skúsenosti s predajom iných typov nehnuteľností alebo ste na trhu s nehnuteľnosťami v pozícii predajcu prvýkrát, je potrebné myslieť na to, že pri predaji komerčných nehnuteľností sa môžete stretnúť s viacerými prekvapeniami.
To, či budete na tieto prekvapenia vedieť zareagovať alebo nie, môže spôsobiť obrovský rozdiel v tom, či bude váš predaj úspešný alebo nie. Výhodou dnešnej doby je skutočnosť, že ak si neviete s niečím rady, vždy sa môžete obrátiť na profesionála. Ak ste pripravení na túto cestu, pustite sa do čítania nasledujúcich tipov, ktoré vám môžu celý proces uľahčiť.
Predajte seba a svoju nehnuteľnosť
Pred predajom komerčných nehnuteľností musíte vedieť, ako s nimi obchodovať. Ako predajca musíte pôsobiť dôveryhodne. Dobrá reklama a vierohodné inzeráty vám pomôžu posilniť dôveru potencionálnych klientov. Kompletný marketingový plán je potrebný preto, aby ste oslovili cieľové publikum a predstavili sa ako niekto, komu môžu dôverovať. Ak už máte nejaké skúsenosti s predajom nehnuteľností, pravdepodobne to pre vás nie je žiadnou novinkou.
Keď ľudia počujú slovo marketing alebo inzeráty, ihneď si predstavia rozhlas, noviny alebo televíziu. Aj to sú skvelé spôsoby, ako dostať svoju nehnuteľnosť do povedomia komunity. Existuje však veľa ďalších marketingových možností, ktoré by mali byť súčasťou vášho marketingového plánu. Interakcia na sociálnych sieťach je dôležitý a efektívny spôsob, ako sa zverejniť. Reklamy na sociálnych sieťach sú skvelé a umožnia vám osloviť konkrétne skupiny ľudí, ktoré môžu mať záujem o konkrétnu komerčnú nehnuteľnosť, ktorú predávate.
Webová stránka plná užitočného a zaujímavého obsahu je fantastickým spôsobom, ako upútať pozornosť potencionálnych kupujúcich. Profesionálne natočené video, na ktorom bude zobrazená nehnuteľnosť je pri predaji nehnuteľností veľmi dôležité. Kupujúci tak majú možnosť si nehnuteľnosť pozrieť z pohodlia svojho domova. V prípade, že sa nemôžu dostaviť na prehliadku osobne, nič iné ako kvalitné video im nedokáže poskytnúť adekvátnu predstavu o danej nehnuteľnosti.
Podobné: 9 tipov, ako získať primeranú cenu pri kúpe domu
Myslite taktiež na to, že potrebujete zoznam s kontaktmi. Ak urobíte ohromujúce video zachytávajúce nehnuteľnosť v celej jej kráse, komu ho ukážete? Ako ho dostanete k potencionálnym záujemcom? Jedným z najefektívnejších spôsobov hromadného oslovovania ľudí je e-mail. Urobte z videa krátku ukážku, ktorú umiestnite na svoju webovú stránku. Odkaz na ňu rozpošlite svojim kontaktom, prostredníctvom emailu. Tento druh marketingu je neuveriteľne nákladovo efektívny a pútavý.
Nájdite dôveryhodného realitného agenta alebo realitnú kanceláriu
Predaj komerčných nehnuteľností nie je vôbec taký jednoduchý. Neexistuje žiadna príručka s pokynmi, ktorá vás prevedie všetkým, čo váš čaká. Predaj komerčných nehnuteľností si zvyčajne vyžaduje určitú mieru skúseností, ktoré nezískate iba tak.
Jedným zo spôsobov ako to vyriešiť, je najatie si dôveryhodného realitného agenta alebo realitnej kancelárie, ktorá sa venuje predaju komerčných nehnuteľností. Áno, existuje veľa kníh a príručiek, ktoré si môžete prečítať a ktoré popisujú jednotlivé kroky spojené s predajom. Niektoré veci však treba jednoducho zažiť.
Vybudovanie si vzťahu s komerčným realitným agentom alebo spoločnosťou vám môže pomôcť úspešne dokončiť váš obchod. Spoluprácu so skúsenejším agentom alebo kanceláriou, by ste mali zvoliť najmä v prípade, že nemáte skúsenosti s predajom žiadnej nehnuteľnosti alebo predávate veľmi špecifickú nehnuteľnosť na špecifickom trhu.
Nájdenie skúseného realitného agenta vám môže v mnohom pomôcť. Pomôžu vám aj s inými aspektami predaja, ako je nájdenie kupcov a podpísanie zmluvy. Realitní agenti majú skúsenosti, a preto vám pomôžu aj s inzerátmi a marketingom. Vedia totižto ako uvádzať komerčné nehnuteľnosti na trh. Ak sa spojíte s úspešným agentom, môžete si byť takmer istý, že váš predaj úspešne a rýchlo. Okrem toho sa od neho môžete veľa priučiť.
Buďte realista
Keď niekto povie, že predáva komerčné nehnuteľnosti, pravdepodobne si predstavíte mrakodrapy a veľké kancelárske priestory na predmestiach. Áno, ide o formy komerčných nehnuteľností, no je to iba vrchol ľadovca. Realita je taká, že veľa obchodov s komerčnými nehnuteľnosťami je veľa menej atraktívnych ako výškové kancelárske priestory. Ide napríklad o poľnohospodárske prevádzky, menšie priemyselné budovy, malé maloobchodné nehnuteľnosti a voľné pozemky určené na podnikanie.
Dávajte pozor na detaily
Ako sme si už vyššie uviedli, pod komerčné nehnuteľnosti spadá veľké množstvo rôznych typov budov alebo pozemkov. Existuje však niekoľko vecí, ktoré plošne prospievajú každému a jednému typu komerčnej nehnuteľnosti. Každý predajca chce, aby bol jeho predaj výnosný. Aby s vami potencionálni kupujúci nemohli vyjednávať o znížení ceny, mali by ste si dať pozor na niekoľko zásadných vecí.
V prvom rade sa vyvarujte akýmkoľvek problémom, ktoré bijú do očí. Najjednoduchšou vecou, ktorú môžete urobiť je, že odstránite akékoľvek nedostatky a nepríjemnosti. Do tejto kategórie spadá napríklad pokosenie trávnika, inštalácia atraktívneho značenia, umytie okien a pozbieranie odpadkov.
Zlepšite kvalitu ovzdušia. Kvalitu vzduchu nie je vždy možné regulovať, no vždy sa dá urobiť niekoľko činností, ktoré zlepšia kvalitu vzduchu a odstránia znečisťujúce látky priamo v interiéri. Skúste používať ekologické čistiace prostriedky, pravidelne utierajte prach alebo vymeňte koberce.
Podobné: 10 dôvodov prečo si pri kúpe domu najať realitného agenta
Osvetlenie je v komerčných priestoroch veľmi dôležité. Investujte do výmeny zastaralého osvetlenia a kúpte niečo modernejšie. Náhrada tradičných žiaroviek úspornými žiarovkami, alebo LED žiarovkami vedie k úspore energie o približne 25 až 30 percent. Tieto žiarovky sú cenovo výhodnejšie, ich výdrž je dlhšia a v dlhodobom časovom rámci môžu prispieť k výraznej úspore finančných prostriedkov. Potencionálni kupujúci sa takejto výmene určite poteší.
V neposlednom rade zvážte, či sa vám neoplatí prejsť na solárnu energiu. Inštalácia solárnych panelov vám môže v prvom okamihu pripadať ako značná investícia, no priemerné náklady na solárny elektrický systém klesli od roku 2010 o približne polovicu. Okrem toho existuje pre podniky využívajúce solárnu energiu veľa daňových úľav a stimulačných programov, ktoré v konečnom dôsledku znižujú finančné náklady spojené s prechodom na tento obnoviteľný zdroj energie.
Výhody plynúce z využívania solárnej energie však viac ako vykompenzujú pôvodnú cenu. Okrem zníženia emisií skleníkových plynov, zníženia vašej uhlíkovej stopy a pomoci našej planéte, môže slnečná energia znížiť vaše účty za energiu až o 75 percent. Inštalácia solárnych panelov je pre predajcov komerčných nehnuteľností veľkým plusom. Mnoho potencionálnych kupujúcich to ocení, nakoľko je veľmi pravdepodobné, že do budúcna budú aj tak musieť prejsť na obnoviteľné zdroje energie. Tým, že sa o to postaráte vy, im ušetríte značné množstvo starostí.
V prípade, že by ste mali záujem o pomoc pri hľadaní nového prenájmu, alebo kúpe či predaju nehnuteľnosti, kľudne nám napíšte a my vám radi pomôžeme.