Používame cookies

Súbory cookie a ďalšie technológie sledovania používame na zlepšenie vášho zážitku z prehliadania našich webových stránok, na to, aby sme vám zobrazovali prispôsobený obsah a cielené reklamy, na analýzu návštevnosti našich webových stránok a na pochopenie toho, odkiaľ naši návštevníci prichádzajú. Viac info

 

Výhody virtuálnej prehliadky nehnuteľností

Pridané: 23.8.2021

Ak sa chcete dozvedieť viac o výhodách virtuálnych prehliadok nehnuteľností, tak beriete svoj marketing vážne a hľadáte efektívnejšie metódy uzatvárania ďalších obchodov.

Virtuálne prehliadky sú skvelou cestou, ktorá môže ovplyvniť vaše podnikanie a priniesť vám významné pozitívne zmeny, vrátane vyšších výnosov. Ak vás stále zaujíma, či sa vám oplatí vytvárať virtuálne prehliadky pre nehnuteľnosti, ktoré na trhu ponúkate, čítajte ďalej.

Virtuálne prehliadky sú interaktívne digitálne panoramatické fotografie domu, bytu alebo inej nehnuteľnosti. Na rozdiel od 3D plánov založených na počítačom vygenerovanom obsahu, ktorý vznikol vďaka virtuálnej realite, môžu virtuálne prehliadky jasne odrážať interiér nehnuteľnosti. V realitnom priemysle sú tieto prehliadky čoraz populárnejšie. V tomto článku si predstavíme niekoľko najvýznamnejších výhod, ktoré plynú z využívania virtuálnych prehliadok.

1) Generovanie väčšieho počtu obchodov

Virtuálne prehliadky zvyšujú záujem o nehnuteľnosti o 100%, nakoľko zákazníkom poskytujú podrobnejšie informácie o tom, čo si plánujú kúpiť alebo zarezervovať. Podľa štúdie spoločnosti Google z roku 2015, je dvakrát väčšia pravdepodobnosť, že návštevníci webových stránok, ktorí si pozrú virtuálnu prehliadku nejakej nehnuteľnosti, uskutočnia nákup alebo rezerváciu.

Virtuálna prehliadka ich motivuje k tomu, aby uskutočnili nejaké rozhodnutie. Interaktívne panorámy majú oproti tradičným fotografiám veľkú výhodu: potencionálni kupujúci pociťujú väčšiu voľnosť v tom, čo si pozrú. V porovnaní s 3D plánom sú náklady na vytvorenie virtuálnej prehliadky nehnuteľnosti oveľa nižšie, vďaka čomu je táto technológia dostupná aj pre jednotlivých majiteľov nehnuteľností.

Podobné: Predávate dom? Pozrite si 6 tipov a vyhnite sa zbytočným chybám

2) Pomoc s rozhodovaním

Virtuálne prehliadky sa stávajú neodmysliteľnou súčasťou propagácie nehnuteľností realitnými spoločnosťami. Väčšina používateľov dáva prednosť nehnuteľnostiam s interaktívnymi panorámami. Podľa správy “Nehnuteľností v digitálnej dobe”, ktorú zverejnila Národná asociácia realitných kancelárií, až 54% kupujúcich ani neuvažuje o nehnuteľnostiach, ktoré nemajú virtuálne prehliadky. Interaktívne obrázky zvyšujú dôveru zákazníkov a povzbudzujú ich k uskutočneniu nákupu.

Užívatelia oceňujú interaktívne panorámy, pretože získavajú presnejší obraz o tom, čo kupujú. Národná asociácia realitných kancelárií vo svojej správe za rok 2019 dospela k záveru, že virtuálne prehliadky pomáhajú používateľom pri rozhodovaní, nakoľko 47% respondentov ich považuje za užitočné.

Vďaka virtuálnym prehliadkam môžu potencionálni kupujúci preskúmať nehnuteľnosť z rôznych uhlov pohľadu. Môžu sa presúvať z jednej miestnosti do druhej kliknutím na miesta, ktoré zodpovedajú fyzickým vchodom a nie len potiahnutím prstu po oddelených obrázkoch. Tieto funkcie pomáhajú potencionálnym zákazníkom uskutočniť rozhodnutie rýchlejšie.

3) Zvýšenie záujmu a lojality

Kupujúci si uvedomujú, že im moderné technológie pomáhajú si lepšie predstaviť, čo sa chystajú kúpiť. Vďaka tomu zvyčajne prestávajú prehľadávať zoznamy nehnuteľností s tradičnými fotografiami a hľadajú iba také nehnuteľnosti, ktoré majú virtuálne prehliadky. V súčasnej dobe čoraz viac a viac predajcov domov požaduje, aby realitné kancelárie poskytli kupujúcim virtuálnu prehliadku nehnuteľnosti. Nejde len o to, aby držali krok s dobou. Ide aj o službu zákazníkom, ktorým poskytujú viac informácií nápomocných pri uskutočňovaní rozhodnutia, čím sa zvyšuje ich záujem a lojalita.

4) Zapojenie publika

Hlavný rozdiel medzi virtuálnou prehliadkou a panoramatickou fotografiou je ten, že prvá z uvedených je interaktívna. Vaši používatelia môžu obrázok plynule otáčať o 360 stupňov, v rôznych osiach. Okrem toho je veľmi pravdepodobné, že sa o tieto skúsenosti podelia aj so svojimi priateľmi prostredníctvom najrôznejších sociálnych sietí.

Vďaka svojej interaktivite sú panoramatické prehliadky a 3D fotografie na Facebooku oveľa pútavejšie ako bežné obrázky. Spoločnosť Social Bakers vo svojej správe uvádza, že 360-stupňové fotografie získavajú o 45% viac reakcií a zdieľaní ako konvenčné fotografie. Vďaka tomu viete rozšíriť jadro svojich potencionálnych zákazníkov a generovať viac tržieb.

5) Držanie sa trendov

Virtuálne prehliadky sú veľmi dôležitým marketingovým nástrojom v rôznych odvetviach. Ak pracujete v realitnom sektore, mali by ste vedieť, že vaši konkurenti ich už vo veľkom využívajú. Uverejňujú virtuálne prehliadky nehnuteľností, ktoré ponúkajú a lákajú priťahujú klientov. Spoločnosť Social Bakers vo svojej štúdii tiež uviedla, že 63% spoločností spojených s cestovaním a prenájmom ubytovania zverejnilo aspoň jednu 360-stupňovú fotografiu alebo video.

Aj automobilový priemysel ťaží z virtuálnych prehliadok. Až 54% firemných účtov na sociálnych sieťach uverejňuje virtuálne prehliadky automobilov. Na druhej strane, sektor módy a krásy tieto technológie využíva v najnižšej miere. Iba 10% firemných účtov v tomto sektore zverejnilo na sociálnych sieťach 360-stupňovú fotografiu alebo video.

6) Nárast zasiahnutých ľudí

Dnešní potencionálni zákazníci skôr zvažujú kúpu nehnuteľnosti s virtuálnou prehliadkou, ako bez nej. To, či sa potencionálny zákazník skutočne stane klientom však ovplyvňuje množstvo faktorov. Virtuálne prehliadky však zabezpečia, že vašu ponuku uvidí viac ľudí. Štúdia realizovaní webom Realtor.com ukazuje, že nehnuteľnosti s virtuálnou prehliadkou generujú o 87% viac zobrazení ako tie, ktoré majú zverejnené iba konvenčné fotografie. Spoločnosti Property Week okrem toho zistila, že táto technológia znižuje počet zbytočných zobrazení až o 40%.

Podobné: 9 tipov, ako získať primeranú cenu pri kúpe domu

7) Vylepšenie optimalizácie pre vyhľadávače

Jedným z dôležitých faktorov pre hodnotenie vyhľadávačom Google je to, ako dlho zostávajú ľudia na danej webovej stránke. Čím dlhšie na nej zostanú, tým užitočnejší je z pohľadu spoločnosti Google jej obsah. Virtuálne prehliadky môžu výrazne zlepšiť optimalizáciu vašej stránky pre vyhľadávače zvýšením času, ktorý používatelia strávia prezeraním nehnuteľností, ktoré ponúkajú.

Prezeranie si konvenčnej fotografie, aj napriek jej panoramatickému záberu, trvá iba niekoľko sekúnd. Na druhej strane virtuálna prehliadka nehnuteľnosti je interaktívna a v konkrétnom momente zobrazuje iba obmedzenú časť priestoru. Ak chcete preskúmať celú miestnosť alebo byt, musíte sa po nehnuteľnosti presúvať v rôznych smeroch pomocou kurzora alebo dotykovej obrazovky.

Interaktivita nabáda návštevníkov webovej stránky k tomu, aby sa na niektoré miesta vrátili a niektoré objekty si prezreli viackrát. Výsledkom je, že virtuálne prehliadky udržia potencionálnych zákazníkov na vašej webovej stránke 5 až 10 krát dlhšie, ako konvenčné fotografie.

Jednou z úžasných výhod virtuálnych prehliadok nehnuteľností je to, že návštevníci skutočne zmysluplne využívajú svoj čas strávený na vašej webovej stránke. Namiesto toho, aby sa potencionálni kupujúci snažili namáhavo si spojiť pôdorys nehnuteľnosti s fotografiami vo svojej mysli, budú môcť nehnuteľnosť preskúmať pri prezeraní interaktívneho pôdorysu s indikátorom uhla pohľadu a polohy užívateľa. Táto funkcia výrazne zjednodušuje proces odhadu nehnuteľnosti.

Vďaka virtuálnej prehliadke spojenej so zobrazením pôdorysu nehnuteľnosti si vedia potencionálni kupujúci lepšie predstaviť ako interiér pôsobí na človeka. 3D panoráma im poskytuje kontext usporiadania nehnuteľnosti, a teda toho, kde sa jednotlivé veci nachádzajú a ako to celé pôsobí.

Aj v našej realitnej kancelárií sa snažíme s naším tímom neustále pracovať na vývoji nových produktov, prostredníctvom ktorých vieme priniesť požadovaný výsledok aj z bezpečia domova. Takýmto produktom je u nás aj virtuálna, alebo interaktívna prehliadka nehnuteľnosti.