Používame cookies

Súbory cookie a ďalšie technológie sledovania používame na zlepšenie vášho zážitku z prehliadania našich webových stránok, na to, aby sme vám zobrazovali prispôsobený obsah a cielené reklamy, na analýzu návštevnosti našich webových stránok a na pochopenie toho, odkiaľ naši návštevníci prichádzajú. Viac info

 

12 vlastností, podľa ktorých spoznáte dobrého realitného makléra

Pridané: 6.3.2022

Nezainteresovaným osobám môže pripadať, že práca realitných makléra je jednoduchá a priamočiara. V skutočnosti je však ich práca mimoriadne rôznorodá, rovnako ako aj ľudia, pre ktorých pracujú.

Dobrý realitný maklér vie, že nehnuteľnosť je oveľa viac než len tehly a malta. Nehnuteľnosti sú o ľuďoch. Makléri vedia, že hoci môže byť proces predaja nehnuteľnosti zložitý a občas mimoriadne náročný, ich úlohou je pôsobiť ako nestranný odborník a vždy sa snažiť dosiahnuť skvelý výsledok pre všetky zúčastnené strany.

Špičkoví makléri nemajú problém sa porozprávať s kýmkoľvek koho stretnú, majú rozsiahle znalosti o oblasti, v ktorej pôsobia a majú aj silnú históriu úspešného predaja nehnuteľností, ktorá podporuje ich tvrdenia. Poďme sa pozrieť na niektoré vlastnosti, ktoré by ste mali u svojho realitného makléra určite hľadať.

1) Kvalitne a pravidelne komunikujú so svojimi klientmi

Pre predávajúceho ale aj kupujúceho môže byť stresujúce jednať s maklérom, ktorý nie je dobrým komunikátorom. Trh s nehnuteľnosťami je citlivý na čas, preto potrebujete makléra, ktorý vás bude neustále informovať o vašej aktuálnej situácii. V opačnom prípade môžete strácať drahocenný čas a príležitosti, ktoré ponúkajú iba limitované šance na úspech.

Zlá komunikácia zo strany maklérov je jednou z najväčších frustrácií kupujúcich a predávajúcich. Je dôležité, aby realitní agenti zostali v neustálom kontakte so svojimi klientmi a zákazníkmi. To, čo sa realitnému agentovi, ktorý pôsobí na realitnom trhu už roky, javí ako nepodstatná informácia, môže byť skutočne dôležitou informáciou pre klientov, ktorí sa na trhu nevyznajú.

Podobné: Prvá kúpa nehnuteľnosti? Oplatí sa vám viac kúpiť byt, alebo dom?

2) Sú proaktívni v procese predaja

Dobrý realitný agent by mal proaktívne volať potencionálnym kupujúcim, komunikovať s existujúcimi zákazníkmi a neustále hľadať nových potencionálnych zákazníkov. Kľúčovým prvkom proaktívneho správania je, aby bol klient neustále dobre informovaný. Ak klienti svojim maklérom neustále vyvolávajú, zjavne im neposkytujú dostatok informácií.

3) Počúvajú

Väčšina dobrých maklérov vám povie, aby ste si dávali veľký pozor na maklérov, ktorí príliš veľa rozprávajú. Ak sa nedostanete pri komunikácii so svojím maklérom k slovu, môžete mať veľký problém. Ako klient alebo zákazník, by ste vy mali byť tým, kto vedie väčšinu rozhovorov a uisťuje sa, že mu jeho agent rozumie v plnom rozsahu. Dobrý agent by sa vás mal pýtať otázky a nie naopak.

Realitný maklér musí byť schopný “prečítať” svojho klienta a prispôsobiť tomu svoj prístup. Niektorí klienti preferujú komunikáciu prostredníctvom e-mailu, iní zas uprednostňujú rýchle textové správy, ďalší zas radi telefonujú. Je zodpovednosťou dobrého agenta, aby určil spôsob komunikácie, ktorý je preferovaný klientmi. Agent musí zabezpečiť, aby sa klienti necítili ignorovaní nedostatočnou komunikáciou alebo naopak, príliš zahltený neustálou komunikáciou.

4) Sú motivovaní svojimi klientmi

Zjednodušene povedané, ak sa zákazníkovi podarí dobrý obchod, podarí sa aj realitnému maklérovi. Preto je mimoriadne dôležité nájsť si makléra, ktorý uprednostňuje svojich klientov. Pre dobrého makléra sú potreby jeho klientov najvyššou prioritou. Nákup a predaj nehnuteľností môže byť stresujúci a pre agenta musí byť preto dôležité, aby sa uistil, že sa klient cíti podporovaný a šťastný.

5) Poznajú miestnu oblasť

Realitní makléri predávajú viac ako len dom, predávajú život, ktorý sa s nehnuteľnosťou spája. A presne to si vyžaduje hlboké pochopenie miestnej oblasti. Uistite sa, že dáte svojmu realitnému agentovi niekoľko podrobných otázok, ktorými zistíte, ako dobre pozná danú oblasť. Opýtajte sa na vlakové alebo autobusové trasy, aktivity pre deti v okolí alebo podobne. Týmto spôsobom rozlíšite agentov, ktorí naozaj poznajú miestny štýl a tými, ktorí nie.

6) Poznajú časový rámec svojich klientov

Pochopenie naliehavosti klientov je nevyhnutné pre dobrý vzťah medzi klientmi a realitnými agentmi. Dobrý maklér musí vedieť, či sa jeho klient s predajom nehnuteľnosti ponáhľa alebo nie. Ak potrebujú čoskoro uzavrieť obchod, agent by o tom mal vedieť a mal by pracovať v užšom časovom rámci. Ak sa klient neponáhľa, agent mu môže poradiť, aby počkal a dostal za svoj dom lepšiu cenu.

7) Poznajú motiváciu svojich klientov predávať nehnuteľnosť

Dobrý maklér vždy vie, prečo sa jeho klienti rozhodli predať nehnuteľnosť. Pokladá si preto základné otázky: Predáva môj zákazník, aby si mohol dovoliť kúpiť inú nehnuteľnosť? Hľadá investičnú nehnuteľnosť? Budú v tomto dome žiť a neskôr ho zbúrajú? Toto všetko sú veci, na ktoré musí dobrý agent myslieť.

Je dobré, ak vedia, či je ich klient sentimentálne pripútaný k nehnuteľnosti. Klient, ktorý predáva jednu zo svojich piatich investičných nehnuteľností, bude mať odlišné potreby ako klient, ktorý predáva svoj jediný rodinný dom. Dobrý agent medzi tým pozná rozdiel a podľa toho sa prispôsobí požiadavkám klienta.

8) Neboja sa poskytnúť vám referencie od svojich posledných 20 klientov

Najjednoduchší spôsob ako nájsť dobrého makléra je použiť jeho minulých klientov ako referencie. Ak ste našli agenta, ktorého služby zvažujete, poproste ho o referencie od jeho posledných 20 klientov. Nie vybratých klientov, ale presne posledných 20. Dobrý agent by vám mal vedieť poskytnúť pozitívnu referenciu od ktoréhokoľvek zo svojich minulých klientov.

9) Sú zapálení pre to, čo robia

U dobrých realitných maklérov cítite vnútornú príčinu, vášeň alebo účel, ktorý ich poháňa. Túžbe niečo robiť sa nemôžete naučiť. Táto charakteristika je základom, na ktorom je postavené všetko ostatné. Človek musí byť vedený k tomu, aby mal kompetentnosti, čestnosť, integritu a transparentnosť. Keď majú energiu a zápal pre to, čo robia, ich klienti to cítia.

10) Mali by byť zvedaví

80% toho, čo budete od svojho realitného agenta počúvať, by mali byť otázky. Nie jeho životopis alebo chválenkárstvo, ale otázky. Tak vás spoznajú. Tým, že spoznajú vás, budú poznať aj vaše potreby a dokážu vám skutočne pomôcť.

Podobné: 11 výhod využitia služieb realitného makléra pri kúpe domu

11) Majú záujem o technológie

Realitní makléri, ktorí majú záujem o najnovšie technológie a sú vybavení najrôznejšími gadgetmi vám môžu ponúknuť moderné riešenia, vrátane dát, automatizácie, umelej inteligencie a transparentnosti. Prístup k dátam a automatizácia vám môžu poskytnúť väčší prehľad o aktuálnej situácii na realitnom trhu ako celku.

12) V neposlednom rade nesmieme zabudnúť na pracovnú morálku

Pracovná morálka je najväčším faktorom, ktorý oddeľuje obyčajných agentov od tých naozaj dobrých. Aby bol agent skutočne úspešný musí byť ochotný pracovať tvrdšie ako ostatní. Zo začiatku môže byť problematické nájsť pracovitého agenta, no keď ho nájdete, bude to stáť za to.

Ako môžete vidieť, realitní agenti môžu proces predaja domov urobiť plynulejším a menej stresujúcim. Ak chcete mať na svojej strane skúseného a dobre informované obchodníka s nehnuteľnosťami, kľudne sa obráťte na našu realitnú kanceláriu a veľmi radi vám s tým pomôžeme.